[hunspell-fi-devel] Sanoja webbisivuilta

Reijo Tomperi reijo.tomperi at pp2.inet.fi
Thu Dec 1 00:23:10 EET 2005

Harri Pitkänen wrote:

>Jos ei muuten, niin
>laittamalla vaikka sanojen käysliittymään ohjeeksi, että kaikki syötettävät
>sanat on ensin käytettävä Jorin tekemän sovelluksen kautta ja ainoastaan
>hylätyt sanat saa lisätä tietokantaan. Mutkikastahan tämäkin tietysti on.

Tuohon voisi varmaan tehdä php-koodin joka esimerkiksi napin
painalluksesta syöttää sanat Jorin ohjelmalle ja sen tulostuksen
perusteella sitten karsii halutut sanat pois (merkitsee ne vaikka
jollain uudella status-arvolla, jotta eivät näy edes poistetuissa). On
turhan hidasta aina sanojen lisäyksen yhteydessä ajaa tuota läpi, joten
siitä syystä manuaalinen ratkaisu toimii todennäköisesti paremmin.

Minulla on tällä hetkellä varattujen sanojen listassa nämä sanat:
käyttäjä, torpedointi, taukoaminen, uppoaminen, puhuminen, periaate,
samastuminen, riippuminen, määräytyminen, viitseliäisyys, tottuminen,
muotoutuminen, helpottuminen, deluusi, harjaantuminen, ottaminen,
poistaminen, lisääminen, tekijä, oikeus, kerjuu, kerjääminen, mäskäys,
vanhempi, matelija, kiinto, drumliini, routiminen, purku, paksuus,
haihtuminen

Jorin ohjelma (Versio 3.11.) tunnisti vain nämä (merkitsin samalla
poistetuiksi):
oikeus, vanhempi, paksuus

OpenOfficella tunnistui kaikki muut paitsi purku. Pitääkö tuo paikkansa?
Ja merkitsenkö poistetuiksi muut paitsi tuon purku-sanan? Ja pitä
tehdään purku:lle, onko se edes sana? ;)

Jorin pitäisi tosin varmaan alkaa päivittelemään versiotaan useammin,
jos tähän siirrytään. Shell-scriptin tekeminen asian hoitamiseksi
helpottaa yleensä tuota päivittelyä. Wgetillä hakee paketit ja purkaa
automaattisesti, tai tekee php-koodin siihen tarkoitukseen.