[hunspell-fi-devel] Lähettäjäksi ryhmän osoite?

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Nov 3 23:05:56 EET 2005

On Thursday 03 November 2005 22:44, Reijo Tomperi wrote:
> Saako tuon viestin lähettäjän osoitteeksi jotenkin oletuksena tulemaan
> tuon ryhmän sähköpostiosoitteen, että voisi pelkällä replyllä vastata
> suoraan ryhmään? Nyt oletusvastaanottajana on viestin kirjoittaja itse
> ja äskenkin tapahtui virhelyönti sen johdosta kun en huomannut katsoa
> minne viestin lähetin.
>
> Kysyn siksi että olen toisellakin maililistalla ja siellä
> reply-osoitteeksi tulee automaattisesti ryhmän osoite. Asetuksista en
> löytänyt kohtaa mistä tuota voisin muuttaa, adminin asetuksista en tiedä
> onko siellä.

Viestin lähettäjäksi en kyllä ryhmää halua laittaa, mutta Reply-To: -otsikkoon
ehkä. Kuulemma sekin rikkoo jotain standardia vastaan, eikä ole
suositeltavaa, mutta kokeillaanpa nyt mitä tapahtuu. Jos joku vastustaa tätä
muutosta (esimerkiksi sen takia, että lähettää postia eri osoitteesta kuin
mihin ottaa sitä vastaan eikä siksi enää voi saada yksityisiä vastauksia
tältä listalta) niin ilmoittakaa minulle, vaihdan sitten asetuksen takaisin.
On minullekin muutaman kerran meinannut käydä niin että viesti menee vain
lähettäjälle (ja yksi taisikin mennä pelkästään Jarnolle,) eli minulle tämä
muutos kyllä sopii. Tosin useimmissa sähköpostiohjelmissa taitaa olla
toiminto "Reply to mailing list" (ainakin tässä Kmailissa on) mutta sitä
pitäisi vaan opetella käyttämään, vanhoista tottumuksista on niin vaikea
päästä eroon.

Niin, ja nuo lähettämäsi verbit kyllä tuntuisivat taipuvat samalla tavalla
kuin osata, ainakin näin pikaisen mietinnän jälkeen.