[hunspell-fi-devel] Lähettäjäksi ryhmän osoite?

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Nov 3 23:50:10 EET 2005

On Thursday 03 November 2005 23:24, Reijo Tomperi wrote:

> Reply-To-otsikkoa tarkoitin tietenkin. En tiedä mitä standardia siinä
> rikotaan, mutta en kyllä ole koskaan nähnyt ryhmää (tämän lisäksi) joka
> ei niin toimisi.

Mailmanin dokumentaatiossa viitataan perusteluina tähän dokumenttiin:
http://www.unicom.com/pw/reply-to-harmful.html
Mutta tehdään nyt näin että asetetaan tuo Reply-To-otsikko, jos se kerran
nykyään on tavallisempaa.

Jos muuten havaitsette muita kummallisuuksia listan tai sivuston toiminnassa,
niin kertokaa minulle. Tämä on minulle ensimmäinen kerta kun joudun tällaisia
konfiguroimaan, joten saatan tehdä virheitä ihan perusasioissa.

Nyt kun tästä listalle postittamisesta tuli puhe, niin katsokaapa että ette
käytä sitä "Reply to" -toimintoa silloin kun ette oikeasti ole vastaamassa
viestiin. Menee silloin tuo viestiarkisto vähän sekavan näköiseksi, ja
varsinkin kun monen viestin otsikkona helposti on tuo pelkkä "Sanoja" niin
tulee vaikeuksia hahmottaa, että mihin viesteihin on vastattu (ja mitkä
sanalistat on käsitelty / kommentoitu):
http://hunspell-fi.org/pipermail/devel_hunspell-fi.org/2005-November/thread.html

> Mahtaako ätä-loppuiset mennä samaan luokkaan vai tuleeko niille omansa?
>
> herätä
> härnätä
> kerätä
> pelätä
> pärjätä
> värvätä

Toistaiseksi ne eivät toimi tuolla olemassa olevalla taivutussäännöllä, mutta
tarkoitus on saada ne myöhemmin saman säännön alle (kuten on tehty
substantiivienkin kanssa.) Ja astevaihtelutkin näille tarvitaan samalla
tavalla: pelätä->pelkään, luvata->lupaan jne.