[hunspell-fi-devel] Sanoja webbisivuilta

Tuomo Koistinen tuomo at tuomo.fi
Wed Nov 30 01:20:25 EET 2005

> amaryllis, anomalia, bifurkaatio, deklinaatio, dekstriini, deluusi,
> deluusio, drumliini, frustraatio (englanninkielisen vastineen olen
> kuullut, en tuota suomennosta), hurme (pelkästään sukunimenä), hyhmä,
> inklinaatio, inkluusio, islamisti (islam on tuttu, mutta ei tuollaisessa
> muodossa), isostasia, kapusta, kiinto (en irrallisena sanana, mutta
> kiintolevyissä ja muissa kylläkin), kurppa, mandoliini, onsilo,
> oseanografia, pektiini, politbyroo, rasteri, segregaatio, suppositorio,
> vanna, vierre, viita

Päden :)

amaryllis on kukka
anomalia on ilmiö
deklinaatio on nominin taivutusluokka
deluusio on harha
frustraatio on turhautuminen (toki kapulakielinen)
hurme on veri
hyhmä on niinku semmonen kylmä massa tai jotain tiätsä
inklinaatio lienee taipumus (eng. to be inclined 'olla taipuvainen')
inkluusio on sisältyminen
kapusta on ruoanlaittoväline
kurppa on lintu
mandoliini on soitin
oseanografia on jotain valtamerten kartoitusta
rasteri on kuvan esitystapa (pikseleinä tai muulla painoteknisellä
keinolla. en ihan tiedä.)
segregaatio on (rotu)erottelu
vanna on amme
viita on (nuori?) metsä