[hunspell-fi-devel] Suomi-Malagan virheitä

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Wed Apr 12 08:09:41 EEST 2006

Hannu Väisänen kirjoitti:

> Erityisen kiinnostunut olen sanoista, joitten kaikkia taivutusmuotoja
> suomi-malaga ei tunnista, ja sanoista, jotka se tunnistaa väärin.
> Tuollaiset virheet ovat merkki siitä, että suomi-malagan muoto-opissa
> on vikaa. Kokonaan tunnistamattomat sanat ovat "vain" sanoja, joita
> ei ole sanastossa.

Huomasin jollain aiemmalla Suomi-Malagan versiolla ainakin seuraavat
ongelmat:

  sinällään ("sinä", yks. adessiivi + omistusliite)
  mitättömimmät ("mitätön", superlatiivi, mon. nominatiivi)
  ohjeistettavana ("ohjeistaa", I partisiippi, pass. yks. essiivi)
  erit ("eri", mon. nominatiivi)

Valitettavasti uusinta S-M:aa ei nyt ole nyt käytössä.