[hunspell-fi-devel] Monikon -in-genetiivi / m:einä

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Aug 12 09:17:03 EEST 2006

On Friday 11 August 2006 23:56, Teemu Likonen wrote:

> Mainostan nyt vielä, että minulla on Debian-lähdekoodipaketti, joka
> hakee automaattisesti SVN:stä uusimman Suomi-Malagan ja kääntää siitä
> voikko-fi-nimisen deb-paketin. Jos joku haluaa sen avulla testailla
> uusimpia versioita, niin lähetän pyydettäessä. Kääntämällä
> lähdekoodipaketin uudestaan saa aina uuden SVN-version.

Uusimman SVN-version saa melko helposti myös kaikissa Linuxeissa toimivalla
tavalla (eikä tämä vaadi edes root-oikeuksia):

Ensimmäisellä kerralla tehdään

$ cd
$ svn co
https://svn.sourceforge.net/svnroot/hunspell-fi/trunk/suomimalaga .voikko
$ cd .voikko
$ make

Tämän jälkeen libvoikko käyttää uusinta kehitysversiota Suomi-malagan
Voikko-versiosta. Myöhemmin päivitys uusimpaan versioon tapahtuu komennoilla

$ cd ~/.voikko
$ svn update
$ make