[voikko-devel] Voikon kotisivu

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sun Aug 13 13:12:17 EEST 2006

On Sunday 13 August 2006 11:43, Asmo Koskinen wrote:

> 1+, Hunspell-fi on huono siksikin, että se viittaa noihin vanhoihin
> a/i/myspell-ohjelmiin, jotka eivät todellakaan osaa suomea.
>
> Puhukaamme tästä päivästä vain ja ainoastaan Voikosta. Ja Lemi saakoon
> kiitokset open-source-aktiivisuudestaan.

Tein muutamia Hunspell-fi -> Voikko -korjauksia kotisivullamme. Joitakin
asioita ei kuitenkaan voi helposti muuttaa, joten ne jäävät toistaiseksi
ennalleen:
- hunspell-fi.org pysyy sivuston osoitteena siihen asti kunnes minulle on
taloudellisesti ja teknisesti vaivattominta siirtää se jonnekin muualle.
- hunspell-fi pysyy SourceForge -projektin nimenä. Sitäkään ei ole mahdollista
muuttaa ilman painavaa syytä, eikä se tässä ole aivan niin huono valinta kuin
muissa yhteyksissä: trunk/tools ja trunk/joukahainen sisältävät varsin paljon
Hunspelliin liittyvää materiaalia, jota aion vielä kehittääkin muiden kielten
tarpeisiin.

Joka tapauksessa parasta olisi, jos "suuren yleisön" ei tarvitsisi tietää
näistä asioista yhtään mitään. Oikoluvun ja tavutuksen pitäisi vain toimia,
kun ohjelmistoon asennettu suomen kielen tuki.