[voikko-devel] [hunspell-fi-devel] Monikon -in-genetiivi / m:einä

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Mon Aug 14 11:50:39 EEST 2006

> Mielellään, kiitos :)

Selvä. Aikataulu on sellainen, että homma on valmis sitten, kun se on
valmis.

> Ilmoitapa kuitenkin tänne listalle löytämistäsi eroista
> (minulla noita sanakirjoja ei ole, en voi itse tätä tutkia) niin voimme
> varmistaa, että todella haluamme Voikkoon Suomen kielen perussanakirjan
> taivutukset. Voihan olla, että emme halua niitäkään aivan orjallisesti joka
> kohdassa noudattaa.

Jos aiot tehdä oman versiosi suomen kielen taivutuksesta (-:,
tarvitset sanakirjoista ainakin niitten taivutustaulukot.

Suunnitelma A: mene lähimpään kirjastoon ja ota kopiot taivutuskaavoista.
Suunnitelma B: mene lähimpään divariin ja osta sanakirjat.

Tuota noin, Suomi-malaga ei noudata Nykysuomen sanakirjan taivutuksia
ihan täydellisesti eli oman version tekeminen Perussanakirjankin
taivutuksista lienee tarpeen...

> Tässä en ole aivan varma, onko tarpeen aina hyväksyä noita "eissä" jne.
> päätteitä.

Okei. Unohdan koko jutun ainakin toistaiseksi.

> Mitkä ovat suunnitelmasi Voikko- ja Sukija-versioiden yhdistämiseksi?

1. Kun yhdistämisen aika koittaa, julkaisein Suomi-malagasta version,
johon ei tule muita muutoksia ennen kuin versiot on yhdistetty.

2. Sinä teet versioon tarvittavat muutokset ja kerrot, mistä diffit
löytää.

3. Minä laitan muutokset Suomi-malagaan. (Tätä ei voi tehdä
patch-komennolla.)

4. Kohtia 2. ja 3. iteroidaan, kunnes versiot on yhdistetty tai
jommaltakummalta on palaneet hermot. (-:

Ensin kuitenkin taitaa olla parasta laittaa Suomi-malagan
Voikko-versioon Perussanakirjan taivutukset?