[voikko-devel] Debian-pakettien metatiedot

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Aug 17 20:07:44 EEST 2006

On Thursday 17 August 2006 18:56, Teemu Likonen wrote:
> Laitoin ylläpitämieni Debian-pakettien metatiedot - käytännössä siis
> lähdekoodipuun debian-hakemistot - SVN:ään. Ehkä niistä on hyötyä
> Debian-kehittäjille, jotka mahdollisesti tekevät virallisia paketteja
> Debianiin. Samalla ne ovat tietysti Harrin muokattavissa, jos vaikka
> virheitä löytyy. Löytyvät täältä:
>
> http://svn.sourceforge.net/viewvc/hunspell-fi/trunk/debian/
>

> Harri, libvoikon lähdekoodipaketissa on Build-Depends-kentässä
> autotools-dev ja devscripts. Tarvitaanko noita välttämättä
> kääntämisessä?

autotools-dev -pakettia ei ainakaan välttämättä tarvita, joskin sitä näemmä
käytetään clean-targetissa jos se on asennettuna. En heti myöskään keksi
mihin devscripts -pakettia tarvittaisiin.

Tämä paketointi on tehty dh_make -komennolla ja sen jälkeen olen korjaillut
asioita sitä mukaa kun olen jotain korjattavaa huomannut. Siellä voi olla (ja
varmasti onkin) paljon turhaakin mukana johon en ole kiinnittänyt huomioita.
Laitanpa tuon debian-hakemiston myös SVN:ään niin muutkin saavat sitä
tutkailla ja korjailla ihan vapaasti.