[voikko-devel] Kilvoitella, kilvotella

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Mon Aug 21 07:31:06 EEST 2006

On Fri, Aug 18, 2006 at 09:00:04PM +0300, Harri Pitkänen wrote:
> Korjasin Suomi-malagaan vielä korjaamatta jääneen kirjoitella-luokan. Tässä
> hyväksyttiin edelleen molempia muotoja, siis i-kirjaimen kanssa tai ilman,
> vaikka vain toinen on oikein.

Tuo bugi jäi Suomi-malagaan siksi, että yleensä tämäntyyppisiä sanoja
ei ole sanastossa, vaan ne johdetaan (kirjoittaa -> kirjoitella).

> Suomi-malagoiden yhdistämisestä sen verran, että olen hiljalleen ottanut
> Hannulta sopivia muutoksia ja lisännyt niitä Voikko-versioon. lAinen- ja
> mAinen-johdoksistakin osa jo toimii, mutta 0.8-beta05 -versioon on tainnut
> jäädä noiden kohdalle muutamia bugeja.

Niitä on vielä 0.8-beta06:ssakin, jonka panin jakeluun tänä aamuna.
lAinen onkin kimuranttisempi kuin kuvittelin. Sveitsiläinen ja
saksalainen ovat oikein (ei *svetisilainen, *saksaläinen), mutta pitää
olla eräänlainen ja hyvänlainen (ei *eräänläinen, *hyvänläinen) eli
genetiivi[1] + lAinen on vähän niin kuin yhdyssana.

[1] Tarkoitan tietysti omanto.

> suomi.mor -tiedostosta kannattaa ehkä suosiolla pitää
> Voikkoa ja Sukijaa varten eri versiot.

Jos Voikko-versio käy indeksointiin, kyllä me voidaan siirtyä
käyttämään sitä, ja voihan versiot yhdistää näin

if switch(malli) = voikko then
  tehdään_jotain();
else
  tehdään_jotain_muuta();
end;

Paljonko tuo hidastaa ohjelmaa, on sitten jo toinen juttu.