[voikko-devel] Voikon Mandriva-paketit

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Aug 24 22:26:42 EEST 2006

On Thursday 24 August 2006 21:26, Anssi Hannula wrote:
> Itse asiassa suurimmalla osalla Mandriva-käyttäjistä on konfiguroitu
> "Official"-mediat, jotka ovat lähes täysin jäädytettyinä releasen
> jälkeen. "Community"-mediat vastaavat julkaisuhetkellä
> "Official"-medioiden sisältöä, mutta saavat muitakin uusia paketteja
> kuin kriittisiä päivityksiä. 2006.0:n Community-medioiden ongelmana on
> suuri indeksitiedoston koko käytettäessä versiota josta löytyvät
> description+filelist+changelogit (60Mt, ilman näitä 1,5Mt), joka on
> ladattava aina päivitettäessä, sekä se että ko. medioiden olemassaolo on
> dokumentoitu heikosti.

> [...]

Nyt ymmärrän paremmin. Kyllä tässä tapauksessa voidaan toki tehdä oma
asennuslähde. Homma toimii siis niin, että laitat kaikki asennuslähteen
tiedostot jonnekin väliaikaiseen paikkaan (jos sellaista ei ole
käytettävissä, annan sinulle tunnukset hunspell-fi.org -palvelimelle)
mieluiten yhtenä tar.gz -pakattuna pakettina, joka sisältää koko
asennuslähteen hakemistorakenteen. Mandriva luultavasti mahdollistaa
PGP-allekirjoitettujen asennuslähteiden tekemisen; tällaisen ominaisuuden
pitäisi olla käytössä. Sitten tarvitaan vain asennusohjeet tyyliin
http://www.lemi.fi/voikko/asennus-deb.html
Lopullinen asennuslähde sijoitetaan hakemiston
http://www.lemi.fi/voikko/mandriva alle, tämä kannattaa ottaa huomioon
ohjeita kirjoitettaessa.

Tietysti paketteja pitää jonkin aikaa testata (miten pitkään, sen saat itse
päättää). Tässäkin pätee sama kuin edellä, eli jos sinulla ei ole paikkaa
testilähteelle, saat tunnukset hunspell-fi.org -palvelimelle.