[voikko-devel] paperi -> risti

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Wed Dec 13 18:53:09 EET 2006

On Wednesday 13 December 2006 10:21, Teemu Likonen wrote:

> Samaan tapaan myös <paperi>-luokkaan näyttäisi kuuluvan sanoja, joista
> on tietyt muodot ovat poistuneet, ja ilmeisesti <risti>-taivutus sopisi
> paremmin. Vai mitä tuumaatte tästä sähkötekniikkaan liittyvästä
> sanasta: anodi: anodien ~ anodeiden ~ anodeitten : anodeja ~ anodeita?
> Ihan selvä <risti>: anodi : anodien : anodeja.
>
> <Paperi>-sanoja on kuitenkin niin paljon, että pää hajoaa, jos niitä
> alkaa järjestelmällisesti käydä läpi. Lienee paljon helpompaa, kun
> sanastoa tarkistaessa muistaa olla <paperi>-kriittinen ja muutenkin
> [...]

Toiveissa on tosiaan saada Kotukselta tähän tarkoitukseen sopivaa materiaalia.
Minulla on jo suunniteltuna systeemi, millä tuota materiaalia aletaan
käyttämään, jos (kun?) kaikki menee hyvin. Päivä, jolloin jotain pitäisi
tapahtua, on ylihuomenna...

Saamen kieleen liittyvää materiaalia on jo julkaistukin:
http://kaino.kotus.fi/algu/