[voikko-devel] Kotuksen sanaston lisenssiselvennys ja muuta

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Mon Dec 18 22:03:10 EET 2006

Sain Kotuksesta selvennyksen tuohon "alkuperäistä sanalistaa" koskeneeseen
lauseeseen. Sillä ei tosiaankaan oltu tarkoitettu asettaa mitään
lisärajoituksia. Palautteen perusteella siellä katsottiin parhaaksi poistaa
lause kokonaan, sekä www-sivulta että itse sanalistapaketista.

Eli nyt tuo sanalista on minun puolestani täysin vapaasti käytettävissänne
tehtäessä muutoksia Joukahaisen kautta. Yritän ehtiä lähiaikoina generoimaan
erilaisia helpottavia tarkastuslistoja nykyisen sanaston ja Kotuksen sanaston
eroista. Lisään myös maininnan Kotuksesta CONTRIBUTORS-tiedostoon sekä
luultavasti Joukahaisen etusivullekin sitten kun tuota listaa aletaan
hyödyntämään.

Joukahaiseen olen lisännyt joitakin bugikorjauksia ja parantanut hiukan "Etsi
sanaluokka"-toiminnon käytettävyyttä. Tuo toiminto näyttää nyt myös
taivutusluokkia vastaavat Kotus-luokat, joten Kotuksen listaa voi helpommin
käyttää apuna oikeaa sanaluokkaa määritettäessä. Pääsääntöisesti meidän
varmaan kannattaa taivutusluokan valinnassa epäselvissä tapauksissa noudattaa
Kotuksen linjaa, mutta mikään ehdoton sääntö tämä ei ole. Harkintaa saa ja
pitää käyttää, eihän Kotuksen listakaan välttämättä joka kohdassa edusta
aivan tämänhetkistä tilannetta (tuskinpa heilläkään on aikaa joka vuosi käydä
koko sanastonsa taivutuksia täydellisesti uudistamassa).

Ja Timolle tiedoksi, että laitoin SVN:ään Renen Debian-bugiin 403627 liittämän
Sparc-patchin.