[voikko-devel] Kotuksen sanasto

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Dec 19 12:36:55 EET 2006

Teemu Likonen kirjoitti (19.12.2006 klo 12.19):

> Olisiko joskus mahdollista siirtyä käyttämään taivutusluokkien nimissä
> samoja sanoja kuin on Kotuksen taivutusluokkien esimerkkisanat? Tuskin
> on mikään kiireellinen asia, mutta voisi päästä samalla eroon siitä,
> että meillä nykyään jo aika monet sanat eivät itse kuulu nimellään
> kulkevaan taivutusluokkaan.

Meidän taivutusluokissa on mukana vielä tieto johdoksista, joten
joutunee silti pitämään mukana myös omia taivutusluokkia. En nyt heti
osaa sanoa, olisiko parempi käyttää luokasta nimeä <kirjoittaa-av1> vai
Kotuksen esimerkkisanasta kehitetty <muistaa-av1+ellA+ttAUtUA+tUs>.
Edellinen ainakin näyttää paremmalta; jälkimmäinen kertoo
eksplisiittisesti johdokset.