[hunspell-fi-devel] Partisiipit

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Jan 26 18:14:49 EET 2006

On Thursday 26 January 2006 18:01, Teemu Likonen wrote:

> Näin juuri. Kielioppeja on erilaisia, ja tämä ns. koulukielioppi ja sen
> sanojen luokittelu on joskus aikoinaan tehty pedagogisiin
> tarkoituksiin. Oikeinkirjoituksen tarkistus on tavallaan oma
> kielioppinsa, jossa muoto ratkaisee enemmän.

Aiheeseen liittyen, kuulostaisiko kamalalta jos hiukan lisää poikkeaisimme
koulukieliopista ja ottaisimme käyttöön uuden sijamuodon, kompositiivin:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/suomi/kompos.html#sijam
Tuo näyttää nimittäin aika fiksulta ajatukselta, ja erittäin käytännölliseltä
näin oikoluvun näkökulmasta.

Kirjoitan myöhemmin illalla lisää siitä, mitä olen viimeisen viikon aikana
saanut aikaiseksi. Vaikka on ollutkin vähän hiljaista, jonkinlaista edistystä
on silti tapahtunut.