[hunspell-fi-devel] Joukahainen, Voikko 1.0 (asiaa paketoijille), Soikko

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Jul 4 15:05:57 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Ei kai tuota versiota tarvitse koodata Oo2-voikon
> lähdekoodipakettiin? Luulisi, että nuo voi laskea paketin
> käännösaikana
> (openoffice.org-dev -paketin upstream-versionumero + 1 tai
> vastaavaa). Tällöin binääripaketti pitää toki kääntää uudelleen
> jokaiselle OpenOffice.org upstream-versiolle, mutta näin on
> käytännössä pakko tehdä muutenkin.

Kieltämättä tämä kenties ratkaisee niitä ongelmia, joita itse maalailin.
Ei sitä kovin nätisti voi tehdä, mutta saa sen varmaankin toimimaan.

Periaate on se, että debian/rules-tiedostossa ennen
dh_gencontrol-komentoa kaivetaan nykyinen OOo:n upstream-versionumero
esimerkiksi dpkg-query- ja sed-komentojen avulla esiin ja keksitään
joku algoritmi, joka kasvattaa versionumeroa OpenOffice.orgin
numerointikäytännön mukaisesti. Vielä ennen dh_gencontrol-komentoa
lisätään jollain komennolla lisätään
debian/openoffice.org-voikko.substvars-tiedostoon rivi:

misc:Conflicts=openoffice.org-core (>= se_uusi_upstream-versio)

Pitäisikö karsia vielä vanhatkin versiot pois laittamalla
Depends-kenttään nykyinen OOo:n versio?

Sitten ei tarvitse kovakoodailla debian/control-tiedostoon
binääripaketille muuta kuin:

Conflicts: ${misc:Conflicts}

Haluatko Harri toteuttaa tuon versionumeron selvittämisen ja
kasvattamisen? Tai jopa ottaa koko paketin ylläpidon omalle vastuulle?
Olet muutenkin paljon minua paremmin selvillä noista OOo:n ja UNOn
ihmeellisyyksistä.

> Yllä oleva skenaario ei ole edes mitenkään epätodennäköinen, päin
> vastoin se saattaa hyvinkin tulla kyseeseen jo Sarge -> Etch
> -päivityksessä. Ja koskee muuten myös Oo2-soikon nykyisiä paketteja.

Voi tuska :)