[hunspell-fi-devel] Gentoon paketoinnit; bugeista tai ongelmista

Flammie Pirinen flammie at gentoo.org
Sun Jul 9 02:41:34 EEST 2006

Hei,
Gentoon paketit ovat tosiaan ilmestyneet hunspell-fi.orgiin kanssa.
Paketit on jaoteltu paketteihin app-office/oo2-voikko,
app-text/tmispell, app-text/voikko(, sci-misc/malaga) ja
sci-misc/suomi-malaga, toivottavasti nämä kuulostavat järkeviltä, mutta
hihkaiskaa jos on parempia ideoita.

Paketit ovat enimmäkseen melko suoraviivaisia ja yksinkertaisia, paitsi
oo2-voikko, jota joutunee vielä säätämään, sillä esim. gcc- tai
oo-versiolukitusta ei voi kovin järkevästi Gentoo-maailmassa toteuttaa.
Sen lisäksi panin merkille, että libvoikko ei käänny ilman asetusta
CFLAGS=-lreadline, jos malaga on käännetty readlinen kanssa, lieneekö
tämä sitten niitä bugeja puhtaassa malagassa?

Itse softaa minä testasin sekä gentoon dokkareilla että
project-gutenberg-aineistolla, joka minulla sattui olemaan eräästä
opiskeluprojektista tallella, ja panin merkille joitain puutteita tai
omituisuuksia sekä morfologiassa että sanastossa. Mitenkähän näiden
kanssa on järkevintä menetellä?
--
Flammie, Gentoo Linux Documentation’s Finnish head translator
and FlameEyes’ bot <http://dev.gentoo.org/~flammie>.