[hunspell-fi-devel] suomi-malaga-custom/voikko-fi

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Tue Jul 25 00:01:13 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Kannattaa tosiaan hakea SVN:stä. Kyllä noita versioita 0.7 ja 0.8-beta2 voi
> myös käyttää, mutta molemmat niistä vaativat pienen muutoksen (cp
> suomi-voikko.pro suomi.pro) toimiakseen libvoikon kanssa kunnolla. Nuo
> versiot hyväksyvät sanoja jonkin verran vapaammin kuin SVN:ssä oleva versio.
> Jos sinulla on kiinnostusta ylläpitää SRPM/RPM -paketteja, niin siitä olisi
> suuri apu koska RPM-pakettien tekijöitä emme ole aikaisemmin onnistuneet
> löytämään.

Itse käytän Fedora Core 5. SRPM:it varmaan sopii muihinkin versioihin.
Minulla ei kuitenkaan ole tällä hetkellä mahdollisuutta tehdä
binääri-RPM:it muille versioille.

> [...]
> Voikkoa varten sitä pitää hiukan muuttaa ja voimme varmaan tehdä sen niin,
> että Firefox/Thunderbird -laajennus voi käyttää Voikon asennusohjelmalla
> asennettua libvoikkoa. Itse asiassa nuo laajennukset voi myös sisällyttää
> mukaan asennusohjelmaan jos se tuntuu järkevältä. Tällöin Voikon
> asennusohjelma toimisi samaan tapaan kuin esimerkiksi Acrobat Readerin
> asennus toimi silloin aikoinaan kun vielä Windowsia käytin: asennusohjelma
> asentaa ensin itse ohjelman, ja sitten tarjoutuu asentamaan
> selainlaajennukset niille selaimille, jotka koneelle sattuu olemaan

Käytin tmispell-voikko esimerkkinä samalla tavalla, kuin aikaisemmin kun
halusin saada soikon toimimaan Mozilla ohjelmien kanssa.

Olen kiinnostunut vaikka itse käytän enimmäkseen Linuxia. Kokeilin
kääntää malagan ja libvoikon Windowsillekin, mutta en onnistunut saada
DLL:it (kokeilin MinGW ja CygWin avulla). Jos olisi valmis
asennusohjelma, joka asentaa malagan ja libvoikon jaetut kirjastot
Windowsille, sitten laajennuskin Thunderbirdille ja Firefoxille ei
aiheuttane ongelmia.

Andris