[hunspell-fi-devel] Sanalista

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sun Jun 18 14:04:27 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti (17.6.2006 klo 22.52):

> - - Parempi varmaan olisi kuitenkin yrittää muunnosta suoraan vimin
> sanalistaformaattiin. - -

Tämä olisi tietysti mahtavaa, sillä...

> - - Eikö vimin oikolukua voisi modifioida niin, että
> jos kielelle X ei löydy vimin omaa sanastoa, ohjelma kokeilisi
> automaattisesti onko ispelliä tai aspelliä asennettu - -

...Vimin sisäinen [ia]spell-tuki ei käy. Bram vastaa:

    This is not an option, because Vim has different requirements.
    ispell and aspell are not sufficient.  Esp. when it comes to finding
    the end of a word (Vim expects the spell checker to do this,
    ispell/aspell expect to get a whole word).  It becomes more
    complicated when finding suggestions.  And speed is an issue: Vim
    does this while redrawing, thus spell checking must be very fast.
    Just the communication overhead is already too much.

Toistaiseksi täytyy siis unohtaa Vimin oma oikoluku ja käyttää
vimspell-skriptin kautta tmispelliä. Bram tosin näytti hieman
kiinnostuvan Malagasta. Voiko sitä tukea jotenkin suoraan Vimistä ilman
libvoikkoa? Hienoahan se olisi, jos Vim osaisi itse tehdä
Malaga-koodista omat sanastonsa.