[hunspell-fi-devel] Malaga 7.2

Anssi Yli-Jyrä ylijyra at csc.fi
Mon Mar 6 10:04:07 EET 2006

On Fri, 3 Mar 2006, Harri Pitkänen wrote:
> sanotaan, että se on lisensöity GPL:n versiolla 2. Lähdekoodipaketissa on
> tiedosto debian/copyright, jossa sanotaan lisenssin olevan GPL:n versio 2 tai
> uudempi. Itse lähdekooditiedostoista puuttuu kokonaan vaadittavat
> lisenssimerkinnät. Lisäksi ohjelma on suunniteltu linkitettäväksi Soikkoon,
> mikä on täysin ristiriidassa sen kanssa että ohjelman lisenssi olisi mikään
> versio GPL:stä. Ja tmispellissä ei nähtävästi edes ole tukea UTF-8:lle.

Se että jos se on suunniteltu ja lisenssoitu Soikon kanssa käytettäväksi
ei tarvitse sulkea sitä pois etteikö muuten voisi olla GPL:n alla.
Ohjelman tekijällähän (copyrightin haltijalla) on oikeus lisenssoida
ohjemansa eri tavoin, Soikkoon yhdellä tavalla ja muuten GPL:nä.  On se
kuitenkin vähän outo ratkaisu jos näin todella on tehty, joten selvity
jatkukoon...

Anssi