[hunspell-fi-devel] [patch] [suomi-malaga] Lisää yhdyssanakorjauksia

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue May 2 19:18:54 EEST 2006

http://www.hunspell-fi.org/patches/sm/0.6/05yhdyssanoja.diff

- nen/inen -päätteiden oikea käyttö
- muutamia parannuksia/korjauksia 04-patchiin
- korjaus sijapäätteellisten erisnimien käyttöön yhdyssanoissa

Lisäksi tein mielenkiintoisen havainnon: combi_rule -säännöissä voi olla
useampi kuin yksi result-komento, ja nämä kaikki suoritetaan (suoritus ei
pysähdy näihin kuten return-komentoon). Suomi-Malagassa on nähtävästi ollut
käytäntönä pakata result-komento aina säännön loppuun, ja listata siellä
kaikki mahdolliset seuraavat säännöt jotka seuraavaksi pitäisi tutkia.
Tällöin jää seuraavan säännön vastuulle varmistaa, että "onko minua kutsuttu
järkevästä kontekstista". Mielestäni vähemmän virhealtista olisi karsia
turhia suoritushaaroja mahdollisimman aikaisessa vaiheessa, eli käyttää
tarvittaessa useampaa result-komentoa if-lauseiden sisällä. Esimerkin vuoksi
olen tässä patchissa tehnyt näin muutamassa kohdassa, sääntöjä
nimisana_teonsanasta, nimisana_laatusanasta ja laatusana_nimisanasta
kutsuessani.

Iloinen yllätys oli se, että tämä nopeutti Malagan toimintaa jopa parilla
prosentilla. Tietenkään tämä ei oikeasti ole mitenkään yllättävää kun ottaa
huomioon miten Malaga näitä sääntäjä soveltaa. Ehkäpä olisi järkevää käyttää
samaa metodia muuallakin?