[hunspell-fi-devel] tmispell-voikko

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat May 27 13:37:33 EEST 2006

On Saturday 27 May 2006 12:42, Teemu Likonen wrote:
> Tein Harrin muokkaamasta Tmispellistä Debian-paketin. Kyseessä on siis
> Tmispell, joka käyttää oikolukuun Voikkoa. Pakettini ei ole jaossa
> missään, mutta voin lähettää halukkaille lähdekoodipaketit, joiden
> avulla kääntäminen onnistuu helposti Debian-pohjaisiin järjestelmiin.
>
> Kyseessähän on todellista experimental-kamaa extreme-tyypeille, koska
> Harrin muokattu versiokin perustuu Pauli Virtasen _keskeneräiseen_
> Tmispell-versioon. Näyttää kuitenkin toimivan ainakin KDE:ssä.

Oikeastaan voit laittaa tuon paketin jakoon asennuslähteeseemme. Laitan
www-sivulle maininnan, että se soveltuu käytettäväksi KDE:ssa. Kmailissa ja
Kopetessa itsekin käytän sitä päivittäin, eikä mitään ongelmia ole ollut.
Pauli Virtanen muistaakseni kirjoitti, että tunnetut testaamattomat alueet
ovat uusi libenchant-plugin (jolla saisi oikoluvun toimimaan Gnomessa, KDE ei
tätä käytä) ja virheellisen UTF8-datan käsittely. Koska KDE:n ohjelmat
oletettavasti huolehtivat itse siitä että eivät tuota virheellistä
UTF8-dataa, niin paketin pitäisi olla KDE:n käyttäjille täysin turvallinen.
Tietysti asiasta voi varmuuden vuoksi kirjoittaa jotain paketin
kuvaustekstiin.

Ja lisäksi pyrin kyllä korjaamaan bugit jos niitä löytyy. Siksi olisi ihan
hyvä jos paketin saisi vähän laajempaan levitykseen ennen syksyä.