[hunspell-fi-devel] Komponenttien nimet ja versiot (Oli: Suomi-malaga versio 0.7-beta7 julkaistu)

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue May 30 10:53:12 EEST 2006

On Tuesday 30 May 2006 09:13, Hannu Väisänen wrote:
> [...]
> kohdalla tämä mahdollisuus on jo olemassa (paitsi että komentoja "make
> sukija" ja "make voikko" ei ole vielä olemassa). Tällöin kai
> Suomi-malagan versionumerointi voisi olla riippumaton sekä Voikon että
> Sukijan numeroinnista: niitten käyttäjille pitäisi vain kertoa, mitä
> Suomi-malagan versiota Voikon tai Sukijan versio 1.2.3.4.5 käyttää. Ei
> kun siis, jos Voikko tulee valmiina pakettina, käyttäjän ei tarvinne
> välittää ollenkaan sen komponenttine versionumeroista.
>
> Jos taas saman lähdekoodin käyttäminen ei ole mahdollista...

Aikataulullisesti tämä ei taida enää onnistua, koska sanamuodostussääntöjen
olisi oltava jotakuinkin vakaita ennen kuin sanastoa on järkevää ryhtyä
systemaattisesti tarkistamaan ja laajentamaan. Sukijan kannalta taas on
parempi että voit vapaasti kehittämään säännöstöä vähän pidempäänkin.
Katsotaan myöhemmin uudestaan yhteisen lähdekoodin mahdollisuutta Voikon
versioon 2.0.

> Okei, juhannusviikolla muutan 0.7.beta-jotakin versionumeron 0.7:ksi,
> vaikka Sukija ei osaisikaan UTF-8:aa vielä silloin.

> Tämä käy minulle, kunhan muutettu koodi noudattaa GPL:n kohtia 2a-c. (-:

Tarkoitus oli noudattaa ihan kaikkia kohtia :)