[voikko-devel] minen-johdokset; Suomi-malagan Sukija-versio (oli Re: yhdyssanoja viivalla ja ilman)

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Mon Nov 13 14:08:02 EET 2006

On Sat, Nov 11, 2006 at 11:41:40AM +0200, Harri Pitkänen wrote:
> minen-päätteisten substantiivien käytöstä yhdyssanoissa taisi
> olla raportoitunakin jo yksi bugi. Nythän SMV:n yhdyssanasäännöstö tukee
> ainoastaan inen-päätteisiä adjektiiveja, jotka ovat ihan eri otuksia vaikka
> itsekin olen joskus sotkenut nämä kaksi asiaa.

Useimmat minen-loppuiset sanat ovat Suomi-malagan Sukija-versiossa
teonsanojen johdoksia (johtaa -> johtaminen, puhua -> puhuminen).
Tai oikeastaanhan ne ovat (myös) nimitapoja/infinifiivejä. (-:

Tällä hetkellä muut harrastukset häiritsevät Suomi-malagan
kehittämistä sen verran, että voin paneutua asiaan enemmän vasta ensi
kuussa.

Joukahaisesta generoitua sanastoa voi käyttää myös Suomi-malagan
Sukija-versiossa, mutta joittenkin sanojen taivutusluokat pitää
korjata.

Korjauksia näköjään tarvitaan myös taivutuskaavojen esimerkkisanoihin.