[voikko-devel] ATK-termit perussanastossa

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue Nov 21 11:12:39 EET 2006

On Tuesday 21 November 2006 07:03, Hannu Väisänen wrote:

> Sitten atk-termit kuten myös muut erikoisalojen termit pitäisi merkitä
> Suomi-malagan sanastoon. Jotta Suomi-malagaa voitaisiin käyttä ilman
> Joukahaista, siinä pitää olla samat tiedot kuin Joukahaisessa.

> Eikös silloin ole helppo lisätä jokaiseen tietueeseen automaagisesti
> "tiedot: <atk>" silloin, kun Joukahaisen tiedoista generoidaan
> Suomi-malagan ymmärtämä sanasto?

Se on hyvinkin helppoa. Itse asiassa atk-sanastoon tuo vielä lisätäänkin
(koska en ole ehtinyt sitä vielä poistaa), muihin erikoissanastoihin ei.

Tästä syystä en ymmärräkään, miksi meidän pitäisi _nyt_ laittaa tuo tieto
Suomi-malagan erikoissanastoissa jokaiseen sanaan, kun tietoa ei vielä
käytetä mihinkään. Ne vievät vain turhaa levy- ja muistitilaa. Lisätään ne
sitten jos joku niitä johonkin tarvitsee.

Yleisesti ottaen ei ole käytännössä edes mahdollista viedä Suomi-malagaan
kaikkea Joukahaisessa olevaa tietoa, koska malagan tietueformaatti on
sellaiseen aivan liian epäkäytännöllinen.