[voikko-devel] Suomi-malagan taivutuskaavoista, Joukahaisen sanastosta

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Wed Nov 29 16:51:28 EET 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Eipä kuitenkaan kannata enempää spekuloida tämän asian kanssa ennen
> kuin on varmaa, että tosiaankin saamme sen ajantasaisen luokituksen
> jostain...

Sanastoa tarkistaessani olen huomannut, että ihan ajan tasalla ei
taivutuksissa olla. Aiemmin oli puhetta karahka- ja kulkija-luokkien
eroista. Listasin kaikki sanat omaan tiedostoon, ja kun nyt olen puolet
karahka-sanoista käynyt läpi, näyttäisi, että reilusti suurin osa
pitäisi siirtää kulkija-luokkaan. Ennemmin on kyse siitä, mitkä harvat
sanat jätetään karahka-luokkaan. Hoidanko tutkimukseni loppuun ja
tarjoanko muutosehdotukseni tänne listalle?

Sivumennen huomasin, että "matala" ei oikein käy luokkaan <matala> vaan
mieluummin <asema>. Epäilen, että tälläkin saralla olisi tarvetta
suurille muutoksille.