[voikko-devel] Mandriva 2007 ja Voikko

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue Oct 3 23:58:12 EEST 2006

On Tuesday 03 October 2006 22:04, Anssi Hannula wrote:
> Mandriva 2007 julkaistiin juuri, ja siinä on seuraavat versiot voikon
> paketeista:
> malaga 7.5 (main, asennus-cd:llä)
> libvoikko 1.0, kaivosaukko-korjattu (main, asennus-cd:llä)
> voikko-fi 0.7.1 (main)
> openoffice.org-voikko 1.1 (contrib)
> tmispell-voikko 0.6 (contrib)
>
> Tarkoituksenani on päivittää nuo uusimpiin versioihin 2007
> backports-lähteeseen (ei vielä olemassa), joten asennuslähteen
> lisääminen Lemin palvelimelle tuskin tulee tarpeeseen.
>
> Liitteenä patchi asennus-mandriva.html-tiedostolle, joka lisää ohjeen
> [...]

Hieno juttu, varsinkin se että pääsimme osittain ihan asennus-cd:lle asti.

Pääsivulle oli ajatuksena laittaa lista jakeluista, joissa Voikko on valmiiksi
mukana. Mandriva kuuluu nyt ehdottomasti tälle listalle, ja nähtävästi myös
Suomi-Knoppix. Kehittelen jotain tuohon pääsivulle huomenna.

Mainittakoon tässä vielä, että pääsivulle on tänään ilmestynyt toinen
tekstikappale otsikon lisenssiehdot alle. Tuo kappale oli pakko lisätä tällä
listalla viikonloppuna käsitellyn asian takia. Asia on nyt loppuun käsitelty
asianosaisen yrittäjän kanssa, mutta halusimme varmistaa että pelisäännöt
ovat kaikille selvät: oli melko yllättävää että joku saattoi kuvitella meidän
tarjoavat päivitystukea kaikkien jakeluiden kaikille versioille koko siksi
ajaksi mille jakelijat itse sitä tarjoavat. Tähän meillä ei selvästikään ole
resursseja, täysi päivitystuki Voikolle on mahdollista vasta kun paketit ovat
jakeluissa virallisesti mukana.
(Tuo selvennys ei kyllä oikeasti ole lisenssiehto, koska se ei sano mitään
siitä mitä ohjelmalla saa tai ei saa tehdä, tätähän emme edes voisi
rajoittaa. Se vain selventää, millä tavalla asennuslähdettä palveluna on
sopivaa käyttää, jotta pystymme sitä järkevästi jatkossa pitämään
saatavilla.)

Anssi: mikä on sinun mielestäsi sopiva aika ottaa Mandriva 2006.0:n
asennuslähde pois jakelusta? Pidetäänkö sitä vaikka Voikon 1.2 version
julkaisuun asti, seuraavan vuoden ajan ja haluatko kenties tehdä siihen vielä
päivityksiäkin?