[voikko-devel] openoffice.org-voikko

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Fri Oct 6 21:22:03 EEST 2006

Olin pari päivää yläasteella äidinkielen opettajana. Ilmeisesti
iki.fi-sähköpostijärjestelmä huomasi tämän ja päätti itsekin lomailla
ja jättää pari listalle tullutta viestiä toimittamatta. No, selailin
arkistoa.

Harri Pitkänen kirjoitti:

> 3) Oo2-voikon nimeäminen openoffice.org-voikoksi
> Nimeä Oo2-voikko käytettiin aikaisemmin siksi, että Voikon
> OpenOfficeen liittävä koodi oli jaettu Oo2-soikon kanssa. Nykyään
> Voikko-versio on ainoa, jota enää kehitetään.
> Ainakin Debianissa nähdään mieluummin, että lähdekoodipaketti on
> nimetty samalla tavalla kuin binääripaketti, jos binääripaketteja
> tulee lähdekoodista vain yksi kappale.

Tämä muutos toki selkeyttää asioita. Paketin kuvauksen ym. pienten
hienosäätöjen lisäksi Vaaditaan vielä pieniä muutoksia
asennusskripteihin sitten, kun itse kielikomponentin nimi muuttuu
upstream-paketissa. Toivotaan, että kaikissa tilanteissa vanhojen
pakettien prerm-skripti osaa poistaa vanhan oo2-voikko*-nimisen
kielikomponentin. Jatkossahan uusi asennuskripti käsittelee vain
openoffice.org-voikko*-nimisiä kielikomponentteja.