[voikko-devel] Suomi-malagan paketoinnista

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Oct 7 16:45:42 EEST 2006

On Saturday 07 October 2006 15:06, Timo Jyrinki wrote:
> Tmispell-voikon kanssa oli PPC:llä tullut kuitenkin seuraavanlainen
> ongelma:
> configure:2672: powerpc-linux-gnu-g++   -z defs conftest.cpp  >&5
> powerpc-linux-gnu-g++: defs: No such file or directory
>
> En ole itse vielä edes vilkaissut keksisinkö mitään, mutta ideoita asian
> korjaamiseksi otetaan vastaan. Renehän ei tuota testannut, koska on
> kiinnostunut vain OOo:sta tällä hetkellä.

configuressa on rivi
ac_link='$CXX -o conftest$ac_exeext $CXXFLAGS $CPPFLAGS $LDFLAGS conftest.
$ac_ext $LIBS >&5'

En kyllä oikein ymmärrä, miksi noin voidaan tehdä. Jos ld:lle halutaan
välittää parametrejä gcc:n kautta, niin esimerkiksi "-z defs" pitää
kirjoittaa muotoon "-Wl,-z,defs". Jotkin parametrit välittyvät oikein
alkuperäisessä muodossaankin, mutta ei välttämättä kaikki. No tämä on näitä
autoconfin kummallisuuksia, ehkä sitä ei kannata jäädä miettimään.

Joka tapauksessa tuo koko parametri näyttää turhalta. Enchant-pluginilla on jo
libenchant_voikko_la_LDFLAGS-muuttujassa mukana "-no-undefined" joka tekee
saman asian, ja tavallisten suoritettavien ohjelmabinäärien linkityksessä
sillä ei taida olla vaikutusta ollenkaan.

Niin että jospa kokeilette vaan poistaa tuon
LDFLAGS="-z defs"
tiedostosta debian/rules, ehkäpä se riittää.