[voikko-devel] Tavutuskohta yhdyssanoissa

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Sat Oct 14 12:15:40 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> - Uusia sanoja voi lisätä. Substantiiviyhdyssanoja voi liittää myös
> samaan tietueeseen sanan perusosan kanssa käyttämällä
> kirjoitusasut-toimintoa. Ks.
> http://joukahainen.lokalisointi.org/word/edit?wid=504331
> Kirjoitusasuiksi on lisättävä siis sekä sanan perusasu että
> lisättävät yhdyssanat, jossa merkillä = merkitään sanarajan paikkaa.
> Jos yhdyssanaan kuuluu laittaa yhdysmerkki, laitetaan merkki - merkin
> = paikalle.
> - Samalla tavalla voi nykyiseen sanastoon lisätä
> tavutusvihjeitä, jos Voikko näyttää tavuttavan sanat väärin.
> [...]

Tehdäänkö esimerkiksi Vesisenaho-sukunimeen pakotettu tavutuskohta
lisäämällä kirjoitusasu Vesisen=aho? Katso
<http://joukahainen.lokalisointi.org/word/edit?wid=519900>.
Tehdäänkö samoin fenomeno=grafia-sanan kanssa?

Niin ja suuret kiitokset Joukahaisesta! Käyn vähitellen sen kimppuun.
Hiirenklikkaussormi tulee kyllä kipeäksi, kun käy läpi nuo reilut
17 000 nominia - pään sekoamisesta puhumattakaan :)