[voikko-devel] Taivutusluokka "karahka"

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Fri Oct 20 11:46:59 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Joukahaiseen ei tämän takia tarvitse uutta taivutusluokkaa lisätä.
> Riittää, että Sukija-versiossa eri tavalla taipuville sanoille
> laitetaan "karahka" kenttään "Historiallinen taivutusluokka". Muunto
> Suomi-malagaan on sitten toteutusyksityiskohta jota voi miettiä
> myöhemmin.

Hmm, en vielä onnistunut tulkitsemaan näkemystäsi tähän karahka-luokan
sanojen läpikäyntiin ja mahdolliseen kulkija-luokkaan siirtämiseen.
Häviääkö jotain Sukijan kannalta arvokasta tietoa, jos näin tekee?

Joo, en minä taivutuksiin ole tähänkään saakka sanakirjoja tarvinnut -
enkä käyttänyt. Ennemminkin joidenkin vieraampien sanojen merkityksiä
on tullut tarkistettua, koska sen perusteella voi esimerkiksi pohtia,
millaiset johdokset ovat järkeviä tms.