[voikko-devel] Voikko Ubuntu Edgylle

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Oct 24 13:53:24 EEST 2006

Ubuntu Edgy julkaistaan ihan pian ja minulle on hieman sadellut kyselyjä
siitä, miten Voikon saa Edgyyn. Olen tarjonnut kehitysversiota.

Periaatteessa olisi mukava saada lemi.fi-palvelimelle myös Edgyn
paketit. Voikko 1.1:n paketit tosin eivät suoraan toimi Edgyssä.
Helpointa olisi kopioida nykyiset hunspell-fi.org-palvelimen
Edgy-paketit lemi.fi-palvelimelle, mutta ne kyllä ovat mallia
SVN-snapshot. Hmm, vaihtoehdot ovat kai tässä:

1) Ei tehdä mitään. Tarjotaan Edgy-käyttäjille osoitetta
<http://www.hunspell-fi.org/linasennus.php> ja varoitetaan, että ne
ovat kehitysversioita. Käyttäjiä on varmasti paljon.

2) Kopioidaan nykyiset kehitysversiot lemi.fi-palvelimelle
edgy-hakemiston. Näitä on testattu muutaman päivän ajan.

3) Minä muokkaan Voikko 1.1:n paketit Edgyssä toimivaksi, ja koetetaan
saada ne jotenkin allekirjoitettua ja lähetettyä lemi.fi-palvelimelle.