[voikko-devel] voikko && openSUSE-10.2(factory)

Viljo Mustonen viljo.mustonen at pp.inet.fi
Thu Oct 26 15:11:43 EEST 2006

Sami Vento wrote:
> Viljo Mustonen kirjoitti viestissään (lähetysaika torstai, 26. lokakuuta 2006
> 00:06):

> Jollet kerennyt jo poistaa asennusta, niin kokeile vielä normaalin käyttäjän
> oikeuksin tehdä tuo:  install-voikko install
>
> Jos jollain muulla on tietoa, mistä tämä johtuu, niin apu olisi tarpeen..

Userina asenus meni läpi:

  viljo at linux-r5tx:~> install-voikko install
  Varoitus: asennus / asennuksen poisto suoritetaan vain käyttäjälle viljo!
  Jos haluat, että Oo2-voikko tulee kaikkien käyttäjien käytettäväksi,
  suorita tämä komento pääkäyttäjänä (root).

  Oo2-voikko on asennettu onnistuneesti hakemistoon /usr/lib/ooo-2.0.

Openoffiseen (  2.0.4   )  "Käytettäviisä oleviin kielimoduleihin" ilmestyi
kaksi "Suomen lielen oikoluku ( Voikko )" modulia. En ole nyt varma tuliko
molemmat juuri nyt. Kuitenkaan niitä yöllä en löytänyt yhtään. Toinen
niistä toimii
mutta toinen ei. Olen erittäin vähän käyttänyt OpeOffisea ja nyt on
ongelmana
etten saa automaattista korjausta pois käytöstä. Ikävä piirre. Aikaisemmilla
OpenOffisen versioilla versioilla en moiseen ole törmännyt.

Vaatisi enemmän kokeilua. Pitäisi kokeeksi poistaa OpenOffice ja Voikko
kokonaan ja asentaa puhtaalle pöydälle. Valitettavasti en ehdi nyt  ennen
 ensiviikon alkua. Ja mahdollisesti silloin kokeilen Susen 10.2 beta1
versiossa.

--
Viljo

alkua.