[voikko-devel] Pakettilähteiden päivityksestä

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Sat Sep 2 20:21:17 EEST 2006

On Saturday 02 September 2006 19:12, Andris Pavenis wrote:

> Kaiken pitäisi olla hyvin Thunderbird-1.5.0.X kanssa, mutta
> yhteensopivuus Firefox-2.0 beta versioiden kanssa on valitettavasti
> huono. Minä itse en huomannut sen heti, koska kaikki näytti toimivalta.
> Kurkistaminen lähdekoodeihin paljasti kuitenkin ettei se ole aivan
> kunnossa (hakemistot mistä firefox hakee oikoluvun tiedostot muuttuvat).

Minäkin huomasin hakemistojen nimien vaihtuneen, mutta kun en valmiiksi
käännettyä versiota kokeillut, en tiedä olisiko se toiminut. Itse kääntämällä
sain kyllä toimimaan silloin reilu kuukausi sitten Firefoxin kehitysversion
kanssa.
Muistaakseni Firefoxin ja Thunderbirdin 1.5-sarjan lisenssi ei edes ole täysin
GPL-yhteensopiva, mutta 2.0-sarjan on. Eli jos sama laajennus ei toimi
molemmissa versioissa, kannattanee kehitystyössä keskittyä vain tähän
uudempaan.

Olisiko nuo tekemäsi lähdekoodimuutokset saatavissa myös patch-muodossa? Olisi
mukava kokeilla muokatun version tekemistä Debianin Firefox-paketista
(2.0beta2 on ollut saatavissa experimentalissa eilisestä lähtien) ja siihen
tarkoitukseen patch sopisi paremmin kuin kokonaisen hakemiston sisällön
korvaaminen.