[voikko-devel] Pakettilähteiden päivityksestä

Andris Pavenis andris.pavenis at iki.fi
Sat Sep 2 23:18:51 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Minäkin huomasin hakemistojen nimien vaihtuneen, mutta kun en valmiiksi
> käännettyä versiota kokeillut, en tiedä olisiko se toiminut. Itse kääntämällä
> sain kyllä toimimaan silloin reilu kuukausi sitten Firefoxin kehitysversion
> kanssa.
> Muistaakseni Firefoxin ja Thunderbirdin 1.5-sarjan lisenssi ei edes ole täysin
> GPL-yhteensopiva, mutta 2.0-sarjan on. Eli jos sama laajennus ei toimi
> molemmissa versioissa, kannattanee kehitystyössä keskittyä vain tähän
> uudempaan.

> [...]

Tällä hetkellä minulle ei ole vielä patchia 2.0beta versiolle.

Kokeilin myös modifioida libspellcheck niin, että se voisi käyttää
muuttamia oikoluvun paketeja. MySpell voisi olla yksi niistä ja Voikolle
  silloin voisin tehdä eri laajennus. Ainoa ongelma, että Firefox ei
löydä sitä uutta laajennusta. En tiedä vielä miksi. Tein testit CVS
version kanssa (Seamonkey-1.5alpha ja Firefox-3.0alpha).

Lisäksi yksi ehdotus. Olisi hyvä jos libvoikko olisi sellainen rutiini,
että voisin määrätä mistä etsiä Malagan projektin. Siitä olisi kai
hyötyä Windowsissa. Voisimme pakata kaikki samalla laajennuksessa. En
pidä asennusta c:\usr\local\.. hakemistossa.

Andris