[voikko-devel] Mozilla-laajennus

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Mon Sep 4 12:33:55 EEST 2006

On Saturday 02 September 2006 23:18, Andris Pavenis wrote:
> Tällä hetkellä minulle ei ole vielä patchia 2.0beta versiolle.
>
> Kokeilin myös modifioida libspellcheck niin, että se voisi käyttää
> muuttamia oikoluvun paketeja. MySpell voisi olla yksi niistä ja Voikolle
>   silloin voisin tehdä eri laajennus. Ainoa ongelma, että Firefox ei
> löydä sitä uutta laajennusta. En tiedä vielä miksi. Tein testit CVS
> version kanssa (Seamonkey-1.5alpha ja Firefox-3.0alpha).

Tiedostossa extensions/spellcheck/src/Makefile.in lukee
MOZILLA_INTERNAL_API = 1
Tarkoittaakohan tämä sitä, että laajennukset eivät saisi käyttää tuon moduulin
tarjoamia palveluja?

Huomasin myös, että Debianin versiossa tiedostosta
extensions/spellcheck/myspell/src/Makefile.in lukee

CPPSRCS =         mozMySpell.cpp \
                  mozMySpellFactory.cpp \
                  $(NULL)
ifndef MOZ_NATIVE_MYSPELL
CPPSRCS +=        affentry.cpp \
                  affixmgr.cpp \
                  hashmgr.cpp \
                  suggestmgr.cpp \
                  csutil.cpp \
                  myspell.cpp \
                  $(NULL)
endif

Eli siis Debianissa käytetään systeemin omaa myspell-kirjastoa ja ifndef-rivin
alapuolisia tiedostoja ei käännetä ollenkaan. Pitää katsella, osaisinko itse
tehdä tähän patchin jolla Voikon saa tässä toimimaan.