[voikko-devel] Voikon Windows-versio

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Tue Sep 5 21:51:17 EEST 2006

On Tuesday 05 September 2006 19:50, Reijo Tomperi wrote:
> i586-mingw32msvc-gcc  analysis.o avl_trees.o basic.o cache.o commands.o
> display.o files.o hangul.o input.o lexicon.o malaga_files.o malaga_lib.o
> options.o patterns.o pools.o processes.o rules.o scanner.o symbols.o
> transmit.o tries.o value_parser.o values.o commands_interactive.o
> breakpoints.o debugger.o generation.o malaga.o -lglib-2.0    -lm -o malaga
> /usr/lib/gcc/i586-mingw32msvc/3.4.4/../../../../i586-mingw32msvc/bin/ld:
> cannot find -lglib-2.0
> collect2: ld returned 1 exit status
> make: *** [malaga] Error 1

> [...]

Tapahtuuko tuo linkitys glibin Windows- vai Linux-versiota vasten? Jos
Windows-versiota ei ole käännetty tai muuten olemassa niin tämä ehkä voisi
aiheuttaa yllä olevan virheilmoituksen. Onkohan configure tarkistanut vain
headerin olemassaolon, mutta ei ole testannut itse kirjaston toimintaa?

Kai Solehmaisen muistiinpanot viime keväältä sekä muunnettu versio Oo2-soikon
asennusohjelmasta löytyvät osoitteesta
http://www.hunspell-fi.org/windows/
Noissa ohjeissa on tosiaan aika paljon vanhentunutta tietoa. Laitan huomenna
Linux- ja Windows-asennussivujen rinnalle siistityt ja ajantasaiset ohjeet
libvoikon ja tmispell-voikon rakentamiseen ja käyttämiseen OS X:ssä. Niistä
voi myös olla hyötyä Windows-puolella työskenteleville. Jos Reijo saa kasaan
toimivan reseptin Windowsia-versiota varten, niin laitetaan sekin esille.
Lisäksi hakemistoon http://www.hunspell-fi.org/windows/sources voisi koota
tarvittavia lähdekoodipaketteja (glib ym.) jotta niitä ei tarvitse etsiä
sieltä sun täältä.