[voikko-devel] Voikon Windows-versio

Reijo Tomperi reijo.tomperi at pp2.inet.fi
Tue Sep 5 22:49:10 EEST 2006

Harri Pitkänen wrote:
> Tapahtuuko tuo linkitys glibin Windows- vai Linux-versiota vasten? Jos
> Windows-versiota ei ole käännetty tai muuten olemassa niin tämä ehkä voisi
> aiheuttaa yllä olevan virheilmoituksen. Onkohan configure tarkistanut vain
> headerin olemassaolon, mutta ei ole testannut itse kirjaston toimintaa?
Olet todennäköisesti oikeassa, sillä Windows-versio varmaankin puuttuu,
koska en ole sellaista asentanut. En tiennyt hoitiko tuo cross-compiler
paketti sen ja koska configure ei sanonut mitään niin oletin että hoiti.
Löysin viestin (
http://mail.gnome.org/archives/mc/2003-December/msg00009.html ) jossa
oli sama virhe ja siinä sanotaan, että configure scripti ei tarkista
oikeasti kirjaston olemassaoloa. Eli ilmeisesti configuren ilmoituksiin
ei kannata pahemmin luottaa.

Mainittakoon, että tänään ensimmäisen kerran käänsin hello world-Windows
ohjelman Linuxissa, eli mitään monimutkaisempaa Windows ohjelmaa en ole
aikaisemmin yrittänyt kääntää Linuxissa. Työ ja perhe vie myös aikaa,
eli mitään erityisen nopeaa edistymistä ei kannata minun suhteeni
toivoa, mutta jatkan kuitenkin yrittämistä vielä. Käteväähän varmaan
kuitenkin olisi, jos Windows- ja Linux-versiot saisi samalla koneella
käännettyä.