[voikko-devel] Horista - horajaa

Hannu Väisänen hvaisane at joyx.joensuu.fi
Sun Sep 17 12:58:26 EEST 2006

On Sun, Sep 17, 2006 at 07:28:45AM +0300, Teemu Likonen wrote:
> Niin, itse säilyttäisin useimpien sanojen johdoksen _käyttäjän_
> kannalta. En sitten osaa ottaa kantaa, onko parempi johtaa sanat
> automaattisesti vai ainoastaan lisätä tarpeellisimmat -AjAA-muodot
> erikseen sanastoon.

Sanojen johtaminen automaattisesti säästää työtä, kun niitä ei
tarvitse lisätä sanastoon, eikä indeksoinnin kannalta ole väliä, jos
mukaan tulee muutama mahdottomalta kuulostava sana (koska niitä
kumminkaan ei ole indeksoitavissa tiedostoissa, mutta jos on, ne pitää
tunnistaa).

Voikko-versiota varten voidaan tehdä esim. niin, että tiedot-kenttään
lisätään lippu ei_AjAA niitten sanojen kohdalle, josta ei tarvita
AjAA-johdosta.