[voikko-devel] ttAUtUA-johdos

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Sep 21 14:33:52 EEST 2006

On Thursday 21 September 2006 13:38, Teemu Likonen wrote:
> [...]
> taivutuksen aavistaa-luokaksi, mutta sanoja on sen verran paljon, etten
> tehnyt sitä kaikille.
>
> Tuntuisi hyvälle ajatukselle tarkistaa vielä kaikki kirjoittaa-luokan
> sanat ja miettiä mm. tämän ttAUtUA-johdoksen sopivuutta. Myös
> aavistaa-luokan sanojen kohdalla tätä kannattaa ehkä pohtia. Epäilen,
> että joitakin sanoja kannattaa/täytyy vaihtaa näiden välillä, molempiin
> suuntiin.
>
> Joukahaisen hakulomakkeessa ei jostain syystä toiminut kirjoittaa-luokan
> sanojen hakeminen, joten tarkistus on hankalaa.

Hae koko taivutusluokalla, joka on "kirjoittaa-av1", ei pelkkä "kirjoittaa".
Hakuominaisuuksien kehittäminen on vielä kesken aika pahasti.

> Aavistaa-luokan sanat
> sen sijaan pystyy listaamaan. Lisäksi "Etsi sanalle
> taivutusluokka" -toiminnossa kentät Sana, Sanaluokka ja
> Astevaihteluluokka toimivat Firefoxissa oudosti: valinnan aikana hiiren
> nappia täytyy pitää koko ajan pohjassa, ja välillä Sana-kentän
> (lomake)muisti avautuu itsestään. Joskus Sana-kenttä tyhjenee
> itsestään. En ole tähän törmännyt missään muualla. Konquerorissa taitaa
> toimia paremmin.

Olen huomannut saman. Lisäksi Firefox on minulla jonkun kerran jopa kaatunut
tuota käyttäessäni. Asiaa pitäisi analysoida tarkemmin ja raportoida asiasta
Mozillalle.