[voikko-devel] ttAUtUA-johdos

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Tue Sep 26 13:07:45 EEST 2006

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Muutama kommentti:
>
> +kasvattaa: onkohan "kasvattautua" järkevä sana

Vähän siinä ja siinä. Jätetään vain pois.

> -innoittaa: "innoittautua" kuulostaa melkein käyttökelpoiselta
> -karkottaa: "karkottautua" samoin
> -lohduttaa: "lohduttautua" taitaa olla laajemminkin käytössä

"-lohduttaa" on minulta selkeä virhe: "lohduttautua"-johdos pitää toki
hyväksyä. Laitetaan myös "innoittautua" ja "karkottautua" mukaan, kyllä
niille käyttötarkoituksen keksii.

> Nuo muutokset pitää tehdä Suomi-malagaan käsin. Haluatko tehdä
> muutokset itse, vai teenkö minä?

Nyt on aikaa, joten sen puolesta voin tehdä. On tosin vähän ongelmia.
Taivutusluokat ovat Suomi-malagassa eri tavalla ilmeisesti
astevaihtelun vuoksi. En niiden logiikasta ole ihan varma. Lisäksi
sekin, että <ammottaa>-taivutusluokka tarjoaa ttAUtUA-johdoksen, mutta
olemme kuitenkin siirtämässä itse "ammottaa"-sanaa pois
ttAUtUA-johdoksen alaisuudesta. Omituinen tilanne, jos ei muuten, niin
ainakin taivutusluokan nimeämisen näkökulmasta.