[voikko-devel] Voikko 1.2 ja Ubuntu

Timo Jyrinki timo.jyrinki at hut.fi
Wed Sep 27 09:23:06 EEST 2006

On Wed, 27 Sep 2006, Teemu Likonen wrote:

> Ubuntu 6.10 "Edgy" ilmestynee myös lokakuun loppupuolella, ja olisi ihan
> mukavaa saada sille Voikon paketit heti alusta saakka.

Tarkoitat Lemin palvelimelle? Tarkoituksenani olisi heti Debianiin pääsyn
jälkeen varmistaa pakettien pääsy Ubuntuun, mutta olen jo jättänyt Edgyn
suhteen toiveajattelun sikseen, koska siihen on niin vähän aikaa.

> Voikko 1.2 kannattaa mielestäni paketoida myös Dapperille, mutta jättää
> päivitykset sitten siihen (tai itse ainakin käytän siitä eteenpäin vain
> Edgya).

Dapper on LTS-julkaisu (pitkäaikainen tuki) eli sitä tulevat yritykset
käyttämään mahdollisesti vuoteen 2009 asti, joten tosiaan merkittävät
parannukset kannattaa laittaa tarjolle.

> Minulla on työpöytäkoneen lisäksi vanha kannettava, ja voisin päivittää
> kannettavan Edgyyn vähän aiemmin (ennen sen julkaisua), että voin sillä
> kääntää Voikon Edgylle ja testata sen toimivuutta.

Minulla on myös edgy pyörimässä AMD64-koneella ja olen testannut Voikon sinänsä
ihan toimivaksi siellä (openoffice.org-experimental -paketeilla jotka
natiivisti 64-bittisiä, toivottavasti edgyn julkaisuun mennessä myös oletuksena
kuten Fedora 6:ssakin). Ei vaikuta siltä että mitään ongelmia olisi tiedossa.

-Timo