[voikko-devel] Tavutuskohtien prioriteetti

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Wed Apr 4 20:33:32 EEST 2007

On Wednesday 04 April 2007 20:24, Teemu Likonen wrote:

> Ilmeisesti kohtaan 3 sisältyy ajatus, että ensimmäiseksi tavuksi ei
> lasketa yksittäistä vokaalia ("o-pisto") vaan vähintään kahden
> kirjaimen tavu (?).

Niin, eikä myöskään kohdassa 4. Tai ehkä helpompaa on ajatella asia niin, että
säännöt käydään järjestyksessä 1, 6, 5, 4, 3, 2 ja käytetään ensimmäistä
sääntöä, joka sopii.

Ja näemmä minulla on tuossa alkuperäisessä ehdotuksessa kirjoitusvirhe.
Kohdassa 2 pitäisi lukea

2: "Tavallinen" tavuraja muissa kuin tapauksissa 3 ja 4