[voikko-devel] Yhdysnominit: pitkänäperjantaina , isoäidillä

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon Apr 9 22:11:25 EEST 2007

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Periaatteessa olisi mahdollista tehdä Suomi-malagaan joukko
> combi_rule-sääntöjä, jotka käsittelisivät tällaisia yhdyssanoja.
> Käytännössä en kyllä usko, että minulla ihan heti on aikaa asiaan
> paneutua, joten minun puolestani voidaan hoitaa asia nykyiseen tapaan
> tiedostossa yhdyssanat.lex. Eli lisää vaan jos ehdit, mutta kannattaa
> varmaankin valita lisättäväksi vain sellaisia sanoja, joita oikeasti
> nykyään käytetään.

Aloin jo virittää Kotus-luokan 51 sanoja tekstieditorin kanssa. Se ei
loppujen lopuksi ole suuri homma, kun tekee pari hyödyllistä makroa.

Huomasin, että tiedostossa trunk/suomimalaga/inflections/sijamuodot.txt
ei ole kaikkia jatko-kentän arvoja listattuna. Ainakin eräiden
sijamuotojen allomorfeja puuttuu, esimerkiksi sisätulento_seen ja
omanto_iT. Olen tuota tiedostoa käyttänyt välillä muistilappuna, kun
olen askarrellut vaillinaisesti taipuvia sanoja Suomi-Malagaan. Onko
kyseisellä tiedostolla jotain teknistä merkitystä? Voiko sinne lisätä
puuttuvia allomorfeja?