[voikko-devel] Suomi-malaga original päivitetty; versioitten yhdistämisestä

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Wed Apr 18 13:36:00 EEST 2007

On Wednesday 18 April 2007 12:01, Hannu Väisänen wrote:
> Luultavasti muutoksia tarvitaan muuhunkin kuin Makefileen, ainakin
> Sukija-versioon. (-: Kerro vain, millaisia. Ainakin Sukija-version
> olisi voitava käyttää samaa sanastoa kuin Voikko-versio.

Helpointa on varmaan aloittaa siitä sanastosta. /trunk/suomimalaga/vocabulary
sisältää kaikki sanastotiedostot. lex-päätteiset pitäisi tavalla tai toisella
yhdistää Sukija-version vastaavien tiedostojen kanssa. Voit tehdä noihin
tiedostoihin muutoksia, jos ne eivät vaikuta Voikkoon millään tavalla. Mikäli
tarvitsee tehdä sellaisia muutoksia, jotka näkyvät jotenkin Voikon puolella,
keskustellaan niistä erikseen.

/trunk/suomimalaga/vocabulary/joukahainen.lex sisältää varsinaisen sanaston.
Tarvitset ohjelman, joka muuntaa tuon tiedoston Sukijalle sopivaan
muotoon. /trunk/suomimalaga/voikko/generate_lex.py on vastaava ohjelma
Voikolle, sitä voit käyttää pohjana jos haluat.

Hakemistoon /trunk/suomimalaga/sukija voit tehdä vapaasti muutoksia, ne eivät
vaikuta Voikkoon ollenkaan. Samoin /trunk/suomimalaga/inflection ei
toistaiseksi ole Voikon käytössä, joten sinnekin voit tehdä muutoksia ja
päivityksiä ihan mielesi mukaan.

Minä voin tarvittaessa tehdä Makefile-muutokset, mutta voit toki tehdä niitä
itsekin.