[voikko-devel] Openoffice.org-voikko 2.0rc1, libvoikko 1.4rc2

Timo Jyrinki timo.jyrinki at iki.fi
Sun Apr 29 14:56:31 EEST 2007

On Thu, 19 Apr 2007, Harri Pitkänen wrote:

> Openoffice.org-voikon testiversio 2.0rc1 on nyt saatavilla:
>
> http://www.hunspell-fi.org/files/testing/
>
> Samasta paikasta löytyy myös libvoikko 1.4rc2, jonka voi asentaa, jos haluaa
> kaikki saatavilla olevat tavutukseen liittyvät parannukset. Vanhemmat versiot
> libvoikosta kuitenkin toimivat myös uuden openoffice.org-voikon kanssa.

Hyvin tuntuisi toimivan, ainakin oikolukupuoli. Testaus hyvin
rajoittunutta kyllä, mutta siltä osin kun kokeilin.

>  * Kirjoituksen aputyökalujen asetusten muutokset eivät edelleenkään tule
>    aina voimaan heti, mutta mm. asetusikkunan avaaminen toisen kerran
>    korjaa tilanteen. En saanut tätä korjattua vielä tähän versioon, ehkä
>    sitten johonkin seuraavaan (bugi on mahdollisesti OpenOfficessa).

Itse en saa(nut) tavutusta päälle millään. Voin ruksata Voikko-tavutuksen
aputyökaluissa, ja/tai Muokkaa moduuleja -ikkunassa, mutta valinta on aina
hävinnyt kun tulee asetusikkunaan takaisin. Käytössä tosin Ubuntu 7.04:n
Voikko muilta osin, mihin ongelma voi liittyä.

(hetki myöhemmin)
Ei auttanut libvoikko 1.4:kään, mutta auttoi kun kerran napsautin altlinux
hyphenatorin pois, ja tulin takaisin. Nyt Voikko-tavutusvalinta pysyy,
vaikka altlinuxinkin valitsee takaisin, ja tavutus toimii myös. Libvoikko
1.2:kaan ei haittaa (asensin uudestaan), eli ilmeisesti jotain OOo:n
bugailua vain, mahdollisesti liittyen siihen että asentaessani alunperin
OOo-voikko 2.0:n, oli vanha OOo-voikkokin asennettuna
järjestelmänlaajuisesti.

-Timo