[voikko-devel] Debian-testilähde

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Mon Apr 30 14:39:06 EEST 2007

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Ehdottaisin, että luovumme kokonaan varsinaisesta asennuslähteestä,
> ja korvaamme sen skriptillä, jonka avulla Debian-paketit saa helposti
> rakennettua suoraan SVN:ssä olevien tiedostojen avulla.

Kannatan tätä.

Olen tehnyt paketit itseäni varten tähän tapaan:

svn co [...]trunk/libvoikko
svn co [...]trunk/debian/libvoikko+debian libvoikko/debian
cd libvoikko
dch -i		# lisätään changelogiin merkintä
dpkg-buildpackage -rfakeroot -b -uc

Jos "dch -i" -vaiheen automatisoisi, niin riittäisi, että tekee vain
yhden skriptin esimerkiksi trunk/debian/tools-hakemistoon. Olkoon
skriptin nimi vaikkapa makevoikkodeb, ja se ajettaisiin tähän tapaan:

makevoikkodeb libvoikko
makevoikkodeb ooovoikko

Se lataa uusimman SVN-version halutusta Voikon osasta, lisää
changelogiin SVN-revision ja tekee binaaripaketin.