[voikko-devel] Voikko Etchiin

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Thu Feb 15 22:30:32 EET 2007

Tapio Lehtonen kirjoitti:

> Minua epäilytti onko testingissä olevaa Voikkoa käytetty, kun ei
> ollut bugiraportteja, ja itsekin huomasin vasta eilen kun Timo sanoi,
> että Voikko on ehtinyt jo Testingiin. Tiesin kyllä sen olevan
> unstablessa.

Luultavasti testingissä olevaa ei ole kovin paljon käytetty mutta
testaamista sinänsä on tehty aika paljon esimerkiksi Ubuntussa.
Epävirallisia paketteja on jaettu palvelimen http://www.lemi.fi/voikko/
kautta.

Minun korviin ei ole juuri lainkaan kuulunut bugiraportteja. Olen
joutunut etsimään bugit ihan itse. :) Hyvin Voikko toimii omien
kokemusteni mukaan.

>  Suomi-tehtävästä voisi poistaa ne käyttökelvottomat
> *spellit ja pistää voikon tilalle.

Tämä olisi oikein mukavaa.

> Pitäisi vaan tietää itse asiassa on ne paketit jotka halutaan mukaan,
> eli vetääkö openoffice.org-voikko kaikki muut tarvittavat voikon osat
> mukanaan? Minä tuon suomi-tehtävän korjasin syksyllä, voisin sen taas
> päivittää, jos ei joku muu ehdi ensin.

Käyttäjän suunnasta katsottuna vain paketit openoffice.org-voikko,
tmispell-voikko ja libenchant-voikko ovat tärkeitä. Ne tuovat oikoluku-
tai tavutustoiminnon sovellusohjelmiin. Kaikki muu sälä asentuu näiden
pakettien riippuvuuksien myötä.

 - TL