[voikko-devel] Fedora Core 6 paketit

Harri Pitkänen hatapitk at cc.jyu.fi
Thu Mar 22 22:12:43 EET 2007

On Thursday 22 March 2007 20:53, Andris Pavenis wrote:
> Minun Voikon Fedora Core 6 RPM paketit on saatavissa sivulta
>
> http://ap1.pp.fi/linux/voikko/fc6_voikko.html
>
> Tein myös openoffice-voikko paketin, mutta sen kääntäminen
> lähdekoodeista vaatii, että OpenOffice SDK on asennettu.

Voin laittaa linkin sivulle http://voikko.sourceforge.net/ports.html näihin
paketteihin. Sami Vennon vastaavat paketit ovat jo saatavilla, mutta niistä
puuttuu openoffice.org-voikko juuri tuon SDK-ongelman takia. Lemin
Voikko-sivullekin voidaan linkki laittaa, mutta mielellään tietysti vain
yhteen pakettikokoelmaan, eli olisi hyvä jos te (Andris ja Sami) saisitte
selvitettyä, kumpia noista paketeista kannattaa käyttäjille tarjota.

Spec-tiedostossa näyttäisi olevan hiukan virheellistä informaatiota. "See
file /usr/share/doc/openoffice.org-voikko/README.Debian for more
information about using this package" ei taida koskea näitä rpm-paketteja.

Projektin kotisivuksi kannattaa muuten nykyään laittaa ihan systemaattisesti
http://voikko.sourceforge.net joka paikkaan. Hunspell-fi.org on olemassa enää
puoli vuotta ja Lemin kunnan asennuslähteen tulevaisuus marraskuun jälkeen
näyttää nyt aika epävarmalta, kun sille ei näytä enää olevan tarvetta (mikä
on tietysti vain hyvä asia). Tuolla spec-tiedostossa näkyy olevan molemmat
vanhat kotisivut mutta ei tätä uutta.