[voikko-devel] Debian-testilähde , ilmoitus hunspell-fi.orgin ftp-käyttäjille

Teemu Likonen tlikonen at iki.fi
Thu May 3 12:10:44 EEST 2007

Harri Pitkänen kirjoitti:

> Ei siellä ainakaan mitään asiavirheitä ole. Rivi
> "the Free Software Foundation; either version 2 of the License."
> on näemmä katkaistu niin, että ", or (at your option) any later
> version" on jätetty pois. Tämähän ei sinänsä ole väärin, mutta en
> tiedä, oliko se tarkoituksellista.

Muistaakseni koko lisenssiteksti on kopioitu suoraan Timon paketista.
Lisäsin siihen nyt tuon "any later version" -lauseen, niin se on
yhdenmukainen varsinaisen ooo-voikon kanssa.

Sinänsä en usko, että tavallinen dh_make-skriptillä automaattisesti
tehty Debian-paketointi pienine muutoksineen ylittää teoskynnyksen;
debhelper-skriptejä käytetään vakiotavalla. Ehkä ooo-voikon postinst-
ja prerm-skriptit ovat siinä rajoilla, että minulla olisi jopa oikeus
määrittää lisenssikin: olkoon se siis sama kuin varsinaisella
ohjelmalla.

> Eli postituslistan ylläpidosta kiinnostuneiden kannattaa ilmoittautua
> ihan lähiaikoina. Joka tapauksessa pystyn varmasti itsekin listan
> sijoittamaan jonnekin, tästä ei tarvitse olla huolissaan.

Minulla ei ole tietoa, paljonko tällä listalla on tilaajia, mutta jos
meitä on paljon, voisi olla sopivaa ilmoittaa kahta kolmea viikkoa
ennen, että keskustelut päivämäärän se-ja-se jälkeen vain uudella
listalla. Kyseisen päivän jälkeen vanhalle listalle jokin
jäähyväisviesti ja lista kiinni.